ORDERMOTTAGARE/ CUSTOMER SUPPORT

Vi utökar nu vår verksamhet med en serviceinriktad Ordermottagare/Customer Support! I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.

OM FÖRETAGET
Det varma, välkomnande företaget!
Alde International Systems AB är ett världsledande företag inom fritidsbranschen. Vi utvecklar, producerar, marknadsför och säljer vattenburna värmesystem för husvagnar och husbilar med Europa som vår största marknad. För oss på Alde är det viktigt att vara en bra arbetsplats. Att jobba med arbetsmiljön är en naturlig del i vår verksamhet, likaså att satsa på utbildning för våra medarbetare. Det bidrar till både effektivitet och kvalitet, och självklart till vår trivsel och arbetsglädje.

Våra värderingar framåtsträvande, välkomnande och pålitliga utgör grunden för all vår verksamhet på Alde och vi är övertygade om att vi är mest framgångsrika när vi arbetar som team mot gemensamma mål. Läs mer om Alde på www.alde.se

Med en positiv framtidstro fortsätter vi våra satsningar och utökar nu verksamheten med en serviceinriktad och kundfokuserad ordermottagare/customer support. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.

DINA ARBETSUPPGIFTER
Inom Alde är vi en försäljningsavdelning med ordermottagare/customer support och utesäljare som arbetar med försäljning (mest export) och kundvård på den svenska och internationella marknaden. Som ordermottagare/customer support kommer du att jobba i en bred och varierad roll där du har daglig kontakt på engelska med våra kunder gällande orderhantering, priser och prisförfrågningar. I rollen har du även kontakt med kunderna gällande leveranser, logistik och reklamationer. Bland dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden ingår att:

  • Via telefon och mejl registrera inkommande order i vårt affärssystem. Du svarar på frågor kring tex tillgänglighet och anpassning av produkter, du registrerar order och skickar orderbekräftelse.
  • Du säkerställer att kundspecifika krav och kundstandarder gällande produkter och tjänster följs och att ev. ändringar av tekniska specifikationer stämmer med kundanpassade produkter.
  • Internt säkerställer du orderflödet tillsammans med planering, inköp och logistik.
  • Du assisterar med att upprätthålla affärssystemets prisregister.
  • Som ordermottagare/customer support jobbar du med uppföljningar och du rapporterar till vår försäljningschef.

DIN BAKGRUND/DINA EGENSKAPER
Rollen som ordermottagare/customer support innebär att du arbetar nära kunder, kollegor och våra dotterbolag i en serviceinriktad och administrativ roll. För att lyckas med detta ser vi att du är målmedveten, lyhörd och har en hög servicekänsla både mot kund och andra interna avdelningar. Vi ser det som en fördel om du idag arbetar med orderhantering/offerering/innesälj/kundservice i ett tekniskt producerande företag. Alternativt är du nyexaminerad (minst YH utbildning) från en utbildning inom sälj, order och/eller teknik. Du är tekniskt lagd, gillar att ha kontakt med människor och har ett kommersiellt tänk. Du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat och du är en van användare av digitala verktyg likt CRM-system och MS Office.

Utmärkande för din personlighet är ditt engagemang, din positiva attityd och ditt affärsfokus. Som person uppskattar du ett högt tempo, är flexibel och klarar av att prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Du gillar att arbeta i grupp och har lätt för att bygga goda relationer både med kunder och medarbetare, allt med ett serviceinriktat sätt vilket innebär att du ofta är den man vänder sig till för att få hjälp. Som kollega uppskattar du ett prestigelöst, rakt och öppet klimat.

INFORMATION OCH KONTAKT
I rollen utgår du från vårt huvudkontor i Färlöv och då tjänsten kräver att du är på plats fysiskt ser vi att du bor inom rimligt pendlingsavstånd. Tjänsten är på heltid och är en tillsvidareanställning hos Alde där du ingår i ett team om fem personer. Enstaka resor med övernattning kan förekomma varför körkort och viss flexibilitet avseende arbetstid är ett krav.

Tillsättning av tjänsten sker snarast efter överenskommelse så skicka gärna din ansökan via www.wikan.se redan idag, då vi tillämpar löpande urval. Sista ansökningsdag är den 1 oktober.
För mer information eller vid frågor kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Sara Kvist på telefon 044 – 590 65 12.
Välkommen med din ansökan!

Ansök här

OM WIKAN PERSONAL
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Information om tjänsten

Tjänst: Ordermottagare/Customer Support
Ort: Färlöv, Kristianstad
Sista ansökningsdatum: 1 oktober, 2023