Till vårt Service Center i Färlöv söker vi nu en tekniskt intresserad problemlösare som trivs med kundkontakt.
Som Teknisk kundsupport kommer du att arbeta i en variationsrik roll. Du ingår i ett team på 8 personer som arbetar med teknisk support av Aldes och Trumas produkter. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat felsökning och reparationer av våra värmesystem, hantering av garantiärende och rådgivning. Du har daglig kontakt med våra kunder i återförsäljarledet och bistår med teknisk support såväl som ordermottagning. Du kommer även att genomföra servicekurser och delta på mässor samt event, både i närområdet och på plats hos våra kunder inom Europa. I tjänsten ingår 5–15 resdagar/år.
Vi söker dig som stimuleras av omväxlande arbetsuppgifter och som med lätthet varvar kundsamtal med reparationsarbete. Du har förmåga att formulera dig tydligt och är bekväm med att förmedla information, i både tal och skrift. Då våra kunder finns i hela Europa sker delar av kommunikationen på engelska. Tjänsten kräver även att du har god samarbetsförmåga då du har många kontaktytor, både internt och externt. Du arbetar strukturerat och van att arbeta med datorn som verktyg. Det är viktigt att du kan prioritera och växla mellan olika arbetsuppgifter utan att tappa fokus.
Alde International Systems AB är ett världsledande företag som utvecklar, producerar och marknadsför värmesystem främst för mobilt boende. Företaget är privatägt med ett långsiktigt och tydligt fokus på internationalisering och produktutveckling.
Huvudkontoret är placerat i Färlöv i Sverige, på samma plats där det en gång startade. Här sker all utveckling och tillverkning av våra värmesystem, något vi är mycket stolta över. Vi är ca 130 anställda med dotterbolag i Tyskland och England.
Tjänst: Teknisk kundsupport
Ort: Färlöv, Kristianstad
Sista ansökningsdatum: 7 juni, 2023
Patrik Tideman Service manager patrik.tideman@alde.se Telefon: +46708164031