Vår kvalitetspolicy

Vår kvalitetspolicy

Alde International Systems AB utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter samt service och utbildning för vattenburen värme för mobilt boende. Avsättning av våra produkter sker globalt med huvudparten mot OEM kunder.

Vår strävan är att utveckla och förstärka positionen som världens ledande aktör av vattenburen värme för mobilt boende genom nära samarbete med våra kunder, med hög effektivitet och precision i våra innovationer och med en stabil organisation med kompetenta och drivna medarbetare.

För att lyckas arbetar vi efter tre huvudmål

I vår strävan efter framgång har vi identifierat tre grundläggande huvudmål som utgör kärnan i vår verksamhet. Genom att ständigt arbeta med dessa bygger vi långsiktiga relationer baserade på förtroende och respekt.

kundfokus

Vi har kunden i fokus

Kvalitet är ett mått på hur våra kunder upplever vår prestation. Vår framgång på marknaden avgörs av vår förmåga att alltid förse våra kunder med produkter, tjänster och support som uppfyller eller överträffar både deras förväntningar och tillämpliga krav. För att vara framgångsrika måste vi prestera bättre än våra konkurrenter. Detta kräver att vi kontinuerligt lyssnar på våra kunders önskemål för att förstå och snabbt implementera hållbara förbättringar i vår verksamhet.

framåtanda

Vi drivs av ständig förbättring

Att utmana status quo driver oss varje dag. Vi förbättrar och utvecklar löpande våra produkter, tjänster och arbetssätt för att kunna möta kundens behov idag och i framtiden. Vår ambition är att överträffa våra kunders förväntningar – därför vill vi alltid göra det lilla extra.

pålitlighet

Vi håller vad vi lovar

Vi på Alde vill bidra med den bästa upplevelsen för våra kunder: kompromisslös och problemfri. Våra produkter är säkra, pålitliga och vi garanterar utmärkt svensk kvalitet utifrån våra högt satta krav. Våra medarbetare är engagerade och medverkande. Vi är måna om att ge våra kunder trygghet och är alltid beredda att göra det lilla extra för den bästa upplevelsen.

Ständig utveckling

Våra produkter, tjänster och arbetssätt granskas och utvecklas hela tiden för att hitta risker, och möjligheter till en förbättrad kundupplevelse. Våra medarbetare utvecklar hela tiden sin kompetens och kunskap för att kunna möta de högt ställda kraven vi har på våra produkter och tjänster.

 

Färlöv 2023-10-09


Stefan Lindström Verkställande Direktör

51 fördelar med Alde Värmesystem

Fördel nr 3

Jämn värme från golv till tak

Självkonvektionsteknologi och ett konstruerat system skapar en kontinuerlig och skonsam cirkulation av värme från väggarna, till innertaket, fordonets mitt och tillbaka igen. Ett vattenburet värmesystem är byggt för att cirkulera värme till alla delar av fordonet.

Fördel nr 9

Förvärmer fordonsmotorn

Alde värmeväxlare är ansluten till både Alde värmesystem och fordonsmotorns kylare, men de två vätskorna kommer inte i kontakt med varandra. Detta betyder att du kan använda Alde värmesystem för att förvärma fordonsmotorn, genom att låta värmesystemets glykolvätska cirkulera genom värmeväxlaren där det värmer upp motorns kylarslinga.

Du kan använda värmen från värmesystemet för att förvärma motorn inför din nästa resa.

Fördel nr 16

Liten men kraftfull

Alde värmepanna är en 2 i 1 värmare i kompakt format. Trots att den har 8,5 kW värmeeffekt och en varmvattentank på 10 liter är dess utformning slimmad och nätt. Det kompakta formatet hos Alde värmepanna gör den perfekt och enkelt att placera i ett mellangolv, under sängen eller i en garderob.